MENU

KATEGORIE

TOPLISTA

Torrent: MARK LOTZ TRIO - THE WROCLAW SESSIONS (2019) [MP3@320] [FALLEN ANGEL]
MARK LOTZ TRIO - THE WROCLAW SESSIONS (2019) [MP3@320] [FALLEN ANGEL]
Dodał: umezrorv
Data: 02-05-2021
Rozmiar: 105.86 MB
Seed: 1
Peer: 0
Pobierz torrent

  • *
Głosów: 0
Kategoria: MUZYKA -> ZAGRANICZNA
Zaakceptował: nie wymagał akceptacji
Liczba pobrań: 0
Liczba komentarzy: 0
Ostatnia aktualizacja: 0000-00-00 00:00:00
OPIS:
...SIŁA I PIĘKNO MUZYKI TKWIĄ W JEJ RÓŻNORODNOŚCI...


Kiedy wybitny holenderski flecista Mark Lotz zgodził się na propozycję rejestracji wspólnego materiału z Grzegorzem Piaseckim (kontrabas) i Wojciechem Bulińskim (perkusja) niewiele wskazywało na to, że spontanicznie zorganizowana sesja okaże się tak owocna. Rejestracji materiału dokonano podczas jednego dnia w marcu 2018 roku we wrocławskim Damnrich Studio. Lotz miał już za sobą kilka dni warsztatów i występów, natomiast Buliński w połowie nagrań był zmuszony opuścić studio ze względu na wysoką gorączkę. Okoliczności nie były więc specjalnie sprzyjające.

Niezależnie od tego, pomimo mocno incydentalnego charakteru, The Wroclaw Sessions to wzorcowy przykład muzycznej chemii i istoty jazzowego brzmienia. Czujna, a przy tym niesamowicie żywa perkusja Bulińskiego i mięsisty, swingujący kontrabas Piaseckiego budują bogatą rytmiczną podstawę dla gry Lotza. Ten z kolei ma okazję zaprezentować bardzo szeroki wachlarz swoich możliwości. Jego inspiracje nie ograniczają się jedynie do jazzu – w grze Lotza da się wyczuć mocny pierwiastek world music czy nawet folku. Bogate doświadczenia i umiejętności tria, zróżnicowany repertuar i klimat kameralnego jam session to elementy, których połącznie pozwoliło na nagranie płyty mogącej zachwycić zarówno krytyków jak i osoby, które dopiero zaczynają odkrywać fascynujący świat jazzu.


Zamieszkały w Holandii niemiecki flecista Mark Alban Lotz to muzyk mający za sobą współpracę z takimi artystami jak Chris Potter, Johannes Bauer i Najma Akthar. Od lat penetruje rozmaite obszary muzycznej ekspresji angażując się w projekty z rozmaitymi muzykami, z różnych stron świata.

Njanowszą pozycją w dyskografii tego oryginalnego artysty jest album nagrany w marcu 2018 r. podczas jego pobytu w Polsce wraz z dwoma tutejszymi muzykami: kontrabasistą Grzegorzem Piaseckim i perkusistą Wojciechem Bulińskim. Jednodniowa sesja, którą początkowo artyści traktowali jako formę swobodnego kameralnego jam session, okazała się materiałem na tyle atrakcyjnym, iż zarejestrowane wówczas nagrania postanowiono opublikować w formie pełnoprawnego albumu.

Materiał wydany pod tytułem „The Wroclaw Sessions” obejmuje zarówno własne kompozycje Lotza, jak utwory z dorobku Sama Riversa, Charlie’ego Parkera, Victora Younga i Miriam Makeby. W grze flecisty dostrzeżemy szerokie spektrum rozmaitych technik gry i nadzwyczajną wirtuozerię. Lotz gra na rożnych fletach (m.in. koncertowym, altowym i basowym), w każdym przypadku poza zachwycającym warsztatem eksponując niczym nieograniczoną wyobraźnię i wizjonerską fantazję. Polska sekcja okazała się wyśmienitym uzupełnieniem jego kreatywnych i pełnych polotu partii. Wraz z Piaseckim i Bulińskim Lotz stworzył wyjątkowe trio, prezentujące znakomity warsztat i porozumienie między muzykami.

W muzyce tej odnajdziemy zarówno coltrane’­owski mistycyzm i zniewalający transcendentalny klimat, jak i elementy charakterystyczne dla world music spod znaku Herbie’ego Manna.

Robert Ratajczak

Flet, kontrabas, perkusja. We Wrocławiu. Wszystko w jeden bardzo intensywny dzień, w historii prac nad The Wroclaw Sessions pojawia się również motyw gorączki i skrócone nagrywki. Poniekąd dramatycznie, finalnie wszystko się opłacało. A Markowi Lotzowi z całą pewnością, bo do jego dyskografii dołączyła płyta ciekawa, różnorodna i, co najważniejsze, dobra.

Mark Lotz to interesująca postać ze świata jazzu. Flecista, kompozytor, urodzony w Holandii, wychowany i kształcony w Tajlandii, Ugandzie i w Niemczech, wrócił do rodzinnego kraju, by od siedemnastego roku życia studiować w przeróżnych szkołach i konserwatoriach, w tym w Hilversum Conservatory i Amsterdam School of the Arts (Wyższej Szkole Sztuk Pięknych w Amsterdamie) oraz w rotterdamskim Codarts. Doświadczenie i kulturowe wpływy ukształtowały Holendra muzycznie. W jego grze słychać zainteresowania tradycyjnym jazzem, improwizacją, słychać w końcu naleciałości world music.

W Polsce Lotz przebywał w marcu 2018 roku, będąc prelegentem na konferencjach muzycznych, udzielając się również w tematycznych warsztatach. Dwa razy zagrał solo, wystąpił też na kilku koncertach. W Krakowie, gdzie Lotz wspólnie spędzał czas z Grzegorzem Piaseckim, kontrabasista zaproponował wspólny wypad do Wrocławia na krótką sesję nagraniową.

Tej wcześniej nie było w ogóle w planach. I to właśnie w polskiej stolicy krasnali Holender poznał perkusistę Wojciecha Bulińskiego. Po męczącej podróży (spowodowanej trudami wcześniejszej nocy), Lotz i Piasecki dotarli do wrocławskiego studia Damnrich Łukasza…. Damrycha i zaczęli prace nad materiałem. Pech chciał, że Bulińskiego tego dnia złapała czterdziestostopniowa gorączka i po kilku zaledwie przelotach musiał wracać do domu. Tym sposobem Mark i Grzegorz zostali w studiu sami, grając, grając i… improwizując. Efektem są ich wspólne na płycie kawałki: „Lullaby for Tymon” i „Slap, Kick & Stop”. Do tego dwa inne utwory Lotza i jazzowe standardy, w tym „Segment” Charlie’ego Parkera czy „Euterpe” Sama Riversa.

Ale żeby nie było sztywno, trio (oraz duet) sięgnęli też po inne muzyczne dziedziny. World music Miriam Makeby wypada świetnie i radośnie w ich wersji „Pata Pata”, a filmowe „Song of Deiliah” na The Wroclaw Sessions przechodzi w minimalizm spod znaku free improv. Muzycy zdają się rozumieć bez słów, jakby grali ze sobą co jakiś czas, a wrocławskie spotkanie było tylko jednym w ramach częstych sesji. Flet, co naturalne, stanowi wiodącą rolę w koncepcji tria. To jego brzmienie napędza The Wroclaw Session. Czasem szorstkie i krótkie, czasem o orientalnym, bliskowschodnim zabarwieniu. Sekcja rytmiczna, głównie kontrabas, stanowi wypełnienie i tło instrumentalnych pOPISów Marka Lotza, ale gdy holenderski flecista i Grzegorz Piasecki zostają sami, ich wspólny muzyczny dialog mieni się wieloma interesującymi barwami.

Piotr Strzemieczny

German born flautist Mark Alban Lotz moved to the Netherlands when he was 17 years old to pursue his interest in the instrument by studying classical and contemporary music in Amsterdam, before moving on to studies in world music, specifically the Indian Bansuri flute, in Rotterdam. As well as taking private jazz tuition in the States, he has subsequently travelled widely throughout the world teaching, performing and interacting with other like-minded musicians, releasing over 18 of his own albums and making over 40 appearances on recordings with other artists.

The Wroclaw Sessions is a part trio, part duo recording, featuring Grzegorz Piasecki on acoustic bass and Wojciech Buliński on drums. Lotz is renowned for crossing many boundaries with his music, his experiences allowing him to effortlessly assimilate different genres with consummate ease, and although this session has a very obvious jazz feel to it, it’s easy to hear many different cultural influences subtly and skilfully embedded into the ethos of the music he makes.

The recording itself came about whilst Lotz was in Poland performing with various Polish free-jazz musicians. No plans had been made for a recording and it was bassist Piasecki who suggested a quick trip to Wroclaw to record some pieces with drummer Bulinski. In a lo-fi studio, it was the first time Lotz and Bulinski had met, not that you would know this from listening to the recording. As the recording progressed it became clear that Bulinski couldn’t continue as he was suffering from a 40-degree fever, and so Piasecki and Lotz used the rest of the session to record some duets. The results in both trio and duo form, are simply outstanding.

9 tracks grace this wonderful album, 4 of them originals. There’s a depth of beauty that flows through the entire recording, with such a warm, intimate atmosphere lighting up the tunes with a rare class that makes listening such a fully immersive experience. There’s an avant-garde lilt to many of the tunes, including stunning renditions of Sam Rivers’ Euterpe and Charlie Parker’s Segment, but there’s always a gorgeously melodic base to the music, providing the listener with the best of both worlds: the edginess of Free-jazz improv, with the contentment of hearing a great tune. Tracks such as Raaste Men, Little Shiva, and Segment sparkle with character, the performances not only bringing the music to life but breathing new life into the music itself.

The intuitive interplay and improvisation from all 3 musicians is quite remarkable. The standard of performances here, especially being from such an INFOrmal session, cannot be underestimated. This is the spirit of jazz in its truest form. A delightfully deep and rewarding album.

Mike Gates


1. Euterpe (Composed By – S. Rivers)   6:58
2. Franz (Composed By – M. Moore)   6:19
3. Raaste Men (Composed By – H. P. Chaurasia, M. A. Lotz)   6:44
4. Lullaby For Tymon (Composed By – G. Piasecki, M. A. Lotz)   2:08
5. Pata Pata (Composed By – J. Ragovoy, M. Makeba)   4:52
6. Segment (Composed By – C. Parker)   5:56
7. Song Of Delilah (Composed By – V. Young)   4:58
8. Slap, Kick & Stop (Composed By – G. Piasecki, M. A. Lotz)   1:53
9. Little Shiva (Composed By – M. A. Lotz)   5:47


Alto Flute, Bass Flute, Concert Flute, Effects [Fx] – Mark Alban Lotz
Double Bass – Grzegorz Piasecki (2)
Drums – Wojciech Buliński (tracks: 1 to 3, 5, 6, 9)


https://www.youtube.com/watch?v=PVxGNf1q17o

NIE ZACHOWUJ SIĘ JAK PRAWDZIWY POLSKI KMIOT... POBIERAJĄC UDOSTĘPNIAJ... UDOSTĘPNIAJ TAKŻE PO POBRANIU!

INITIAL SEEDING. SEED 14:30-22:00.
POLECAM!!!

START JAK BĘDĄ CHĘTNI...                      100% Antifascist
DETALE TORRENTA:[ Pokaż/Ukryj ]

Podobne pliki
MARK LOTZ TRIO - THE WROCLAW SESSIONS (2019) [WMA] [FALLEN ANGEL]
MARK LOTZ TRIO - THE WROCLAW SESSIONS (2019) [WMA] [FALLEN ANGEL]
MODULAR STRING TRIO - CHLOROFIL (2019) [WMA] [FALLEN ANGEL]
MODULAR STRING TRIO - CHLOROFIL (2019) [WMA] [FALLEN ANGEL]
NAT TRIO & ARCOS - AMBUSH (2017) [WMA] [FALLEN ANGEL]
NAT TRIO & ARCOS - AMBUSH (2017) [WMA] [FALLEN ANGEL]
NAT TRIO & ARCOS - AMBUSH (2017) [MP3@320] [FALLEN ANGEL]
NAT TRIO & ARCOS - AMBUSH (2017) [MP3@320] [FALLEN ANGEL]
MATEUSZ GAWĘDA TRIO - FALSTART (2018) [WMA] [FALLEN ANGEL]
MATEUSZ GAWĘDA TRIO - FALSTART (2018) [WMA] [FALLEN ANGEL]
MATEUSZ GAWĘDA TRIO - FALSTART (2018) [MP3@320] [FALLEN ANGEL]
MATEUSZ GAWĘDA TRIO - FALSTART (2018) [MP3@320] [FALLEN ANGEL]
THE FRANK CUNIMONDO TRIO - SAGITARIUS (1975/2017) [WMA] [FALLEN ANGEL]
THE FRANK CUNIMONDO TRIO - SAGITARIUS (1975/2017) [WMA] [FALLEN ANGEL]
THE FRANK CUNIMONDO TRIO - SAGITARIUS (1975/2017) [MP3@320] [FALLEN ANGEL]
THE FRANK CUNIMONDO TRIO - SAGITARIUS (1975/2017) [MP3@320] [FALLEN ANGEL]

Komentarze

Brak komentarzy

Zaloguj się aby skomentować