MENU

KATEGORIE

TOPLISTA

Torrent: HOTS - LIVE IN TRÓJKA (2019) [WMA] [FALLEN ANGEL]
HOTS - LIVE IN TRÓJKA (2019) [WMA] [FALLEN ANGEL]
Dodał: umezrorv
Data: 02-05-2021
Rozmiar: 310.33 MB
Seed: 1
Peer: 0
Pobierz torrent

  • *
Głosów: 0
Kategoria: MUZYKA -> ZAGRANICZNA
Zaakceptował: nie wymagał akceptacji
Liczba pobrań: 0
Liczba komentarzy: 0
Ostatnia aktualizacja: 0000-00-00 00:00:00
OPIS:
...SIŁA I PIĘKNO MUZYKI TKWIĄ W JEJ RÓŻNORODNOŚCI...


Kwintet HoTS od początku swojego istnienia poszukuje własnego głosu i wypracowuje oryginalne brzmienie, nawiązujące do europejskiej tradycji nowoczesnego jazzu. Zespół jest owocem przyjaźni i wspólnej artystycznej wyobraźni pięciu muzyków, którzy pochodzą z różnych środowisk artystycznych - jazzu, muzyki klasycznej, rozrywkowej i improwizowanej. Te różne gatunki spotykają się i przeplatają - w ich wspólnej muzyce. Unikatowy styl muzyczny kwintetu został zauważony przez krytyków muzycznych i doceniony przez międzynarodową publiczność - zespół zagrał już blisko 100 koncertów w Polsce i za granicą. Autorska muzyka HoTS jest energiczna, wyrazista i pełna emocji, a zespół potrafi budować dramaturgię i niezapomniany klimat na scenie.

Prezentowany album to trzeci tytuł po Harmony of the Spheres (2015) oraz Numbers (2016), i podobnie jak poprzednie zawiera wyłącznie autorskie kompozycje lidera zespołu - Mikołaja Poncyljusza. Live in Trójka to zapis koncertu, który muzycy zagrali w maju 2017 r. w Muzycznym Studiu Polskiego Radia im. Agnieszki Osieckiej. Było to wyjątkowe wydarzenie muzyczne, ale i artystyczne wyzwanie dla zespołu. Na scenie pojawił się wyjątkowy gość: Agnieszka Derlak - wybitna pianistka, liderka Aga Derlak Trio, która w 2016 r. została nagrodzona Fryderykiem, w kategorii jazzowej Fonograficzny Debiut Roku. Płyta nagrana na żywo - w poszerzonym składzie - oddaje energię i emocje tego koncertu, stanowi zwieńczenie dotychczasowej pracy HoTS, ale również wskazuje kierunki, w którym zespół będzie podążać w najbliższej przyszłości.


Słuchając takich płyt jak Live In Trójka, można odnieść wrażenie, iż jazz ma się w Polsce dobrze. Kwintet Hots wyznacza przy tym nową jakość, nawiązując bowiem do tradycji nowoczesnego jazzu, poszukują własnego brzmienia. To zarazem kolektyw, którego członkowie pochodzą z przeróżnych światów: jazzu, klasyki, improwizacji i rozrywki. Zatem grając wspólnie, próbują łączyć niejako doświadczenia, jakie wnieśli z tych właśnie środowisk. Album Live In Trójka, który został zarejestrowany 21 maja 2017 roku w Muzycznym Studiu Polskiego Radia im. Agnieszki Osieckiej w Warszawie, jest okazją, aby poznać Hots w koncertowej odsłonie. Dla zespołu nie jest to w żadnym przypadku jakieś novum, tym bardziej iż na koncie mają ponad setkę koncertów w Polsce i zagranicą. Live In Trójka to 6 kompozycji autorstwa lidera, Mikołaja Poncyliusza. To zarazem bardzo udany portret uchwycony w koncertowym żywiole. Oferują to, co jazz jest w stanie dać, feerię barw, improwizowane z lekka drapieżne wzloty, miękki liryzm, z powodzeniem dozując napięcie między gorącym, gęstym graniem a nutką nostalgii i wyciszenia. Skład Hots zbudowany z brzmień trąbki, gitary, kontrabasu, perkusji i saksofonu tenorowego zyskuje jeszcze jeden atut w postaci fortepianu. To zasługa Agi Derlak, jednej z najciekawszych jazzowych pianistek młodego pokolenia. Nie dość że ma własny zespół Aga Derlak Trio, to w 2016 roku zdobyła Fryderyka w kategorii jazzowej Fonograficzny Debiut Roku. W utworze „#28” jej gra zdecydowanie ożywia dramaturgię tego występu. Jednakże w innych kompozycjach takich jak „#29”, „#26” czy „#25” Hots pokazują, że są naprawdę gorący. Album Live In Trójka to solidna szkoła nowoczesnego jazzu, który w swoim kapryśnym żywiole nierzadko zerka w tył, mrugając okiem do zatwardziałych ortodoksów. Jednakże ów album w swej konstrukcji nie jest bynajmniej dowodem zdrady ideałów, a raczej kompromisem, który będzie cieszył uszy purystów i tych rządnych wszelakich nowinek.

Piotr

Dla mnie album „Live In Trójka” jest pierwszym kontaktem z muzyką zespołu Hots. Pierwsze dwa albumy nie znalazły drogi do mojego odtwarzacza. Lubię czuć zaskoczenie i odnajdować nowości, których się nie spodziewam. To jak nieoczekiwane znalezienie skarbu, którego nie szukamy. Co innego zapowiadane nowe nagrania uznanych sław, na które czekam i które kupuję w dniu premiery. Niektóre nawet zamawiam jeszcze przed premierą. To jednak wszystko dotyczy nazwisk znanych z poprzednich nagrań.

Wykonując mozolną pracę muzycznego dziennikarza, która w założeniu polega na słuchaniu muzyki i później OPISywaniu wrażeń, słucham często z zaciekawieniem i przyjemnością. Lata praktyki spowodowały, że zapewne częściej niż większość klientów sklepów muzycznych odróżniam dobrą muzykę po okładce. Oczywiście znane nazwiska potrafią być bardzo pomocne. Podobnie nazwa wytwórni, czy sposób zaprojektowania okładki albo wybór utworów, jeśli tytuły są mi wcześniej znane.

W przypadku „Live In Trójka” system, który wypracowałem przez lata nie pomógł. Oprócz gościnnie występującej Agi Derlak, nazwisko żadnego z członków zespołu nie budziło jakichkolwiek skojarzeń. Fakt wydania albumu przez ForTune dla wielu jest rekomendacją, dla mnie wielką niewiadomą, bowiem wydająca sporo nowości doskonale działająca polska wytwórnia nie ma jakiegoś jednolitego, rozpoznawalnego stylu. Wydaje zarówno płyty doskonale trafiające w mój dość konserwatywny, staromodny, można powiedzieć, gust muzyczny, jak i takie, których zwyczajnie nie rozumiem.

Wszystkie okładki ForTune są dość podobne, co zresztą w przypadku dużych wytwórni staje się standardem, za którym nie przepadam. Weźmy taki ACT albo ECM, okładka nie pomaga, jeśli nie zna się nazwisk. W przypadku produkcji niezależnych jest lepiej.

Pewną wskazówkę mógł stanowić fakt nagrania albumu w czasie koncertu w studiu Agnieszki Osieckiej w Polskim Radio. Tam niezbyt często nagrywają debiutanci, a nawet jeśli, to nie da się tego miejsca wynająć, z tego co wiem, za pieniądze, trzeba mieć coś ciekawego muzycznie do pokazania i zdobyć uznanie któregoś z dziennikarzy radiowej trójki.

Skład zespołu mógłby być uznany za konserwatywnie jazzowy, gdyby nie fakt, że pianistka występuje gościnnie, co podpowiada mi, że albo zespół gra bez fortepianu, albo pianista zespołu był chory i nie mógł pojawić się na niewątpliwie ważnym z punktu widzenia młodego zespołu wydarzeniu. Założyłem oczywiście, zresztą dość słusznie, że zespół składa się z muzyków raczej młodego pokolenia, bo skoro o nich nie słyszałem, to muszą być dość młodzi… Dochodzą jeszcze abstrakcyjne tytuły kompozycji napisanych przez gitarzystę, którego udział w zespole złożonym z sekcji rytmicznej, trąbki i saksofonu mógł sugerować często występujący w katalogu ForTune jazz mocno eksperymentalny, którego nie jestem jakimś szczególnym zwolennikiem (może za wyjątkiem tych już dawno nieżyjących twórców, którzy eksperymenty z formą i pozbycie się melodii i harmonii wszelkiej w jazzie wymyślili dawno temu).

Tyle tytułem dedukcji. Rzeczywistość okazuje się jednak całkowicie inna. Otóż Hots, a raczej HoTS, od Harmony of The Spheres, to zespół istotnie młody, ale już całkiem doświadczony, a nagrania umieszczone na „Live In Trójka” są koncertowymi wersjami utworów znanych z ich poprzednich dwu studyjnych albumów. Grupa działa już od kilku lat, zdążyła bowiem te dwie płyty nagrać i zagrać z pewnością wiele udanych koncertów. Owe doświadczenie słyszę na najnowszej płycie zespołu. Jest doskonale zrównoważona, z pewnością nie jest debiutem. Te bowiem charakteryzują się ucieczką do przodu i odrobiną nerwowości, a także najczęściej większą stylistyczną różnorodnością, którą łaskawie można OPISać jako twórcze poszukiwania, lub nieco mniej jako chęć pokazania wszystkiego co się umie.

W przypadku członków zespołu Hots nie mam mowy ani o pośpiechu, ani o niedostatkach warsztatowych. „Live In Trójka” to doskonale, zespołowo zagrany koncert rozumiejących się bez słów doświadczonych muzyków. Serce rośnie, kiedy słyszy się takie młode pokolenie. Być może pora zerwać z tradycją poszukiwania kolejnych płyty gwiazd w wieku mocno zaawansowanym. Cieszę się, kiedy młodzież proponuje jazz nowoczesny, który rozumiem i w którym słyszę doskonałą mieszankę szacunku dla tradycji i starszych kolegów, świetnego warsztatu i odrobiny eksperymentu, który nie musi męczyć moich dość konserwatywnych uszu.

Rafał Garszczyński


1. #30   6:08
2. Panda   6:32
3. #28   16:03
4. #29   5:55
5. #25   9:56
6. #26   8:04

Recorded live May 21st, 2017 at The Agnieszka Osiecka Music Studio of Polish Radio (Studio M-1) in Warsaw, Poland.


Composed By, Guitar – Mikołaj Poncyljusz
Double Bass – Adam Prokopowicz
Drums – Maciej Wojcieszuk
Guest, Piano – Aga Derlak (tracks: 3 to 6)
Tenor Saxophone – Bartosz Tkacz
Trumpet – Radek Nowak

https://www.youtube.com/watch?v=KWnoX0dCDCY

NIE ZACHOWUJ SIĘ JAK PRAWDZIWY POLSKI KMIOT... POBIERAJĄC UDOSTĘPNIAJ... UDOSTĘPNIAJ TAKŻE PO POBRANIU!

INITIAL SEEDING. SEED 14:30-22:00.
POLECAM!!!

START JAK BĘDĄ CHĘTNI...                     100% Antifascist
DETALE TORRENTA:[ Pokaż/Ukryj ]

Podobne pliki
HOTS - LIVE IN TRÓJKA (2019) [MP3@320] [FALLEN ANGEL]
HOTS - LIVE IN TRÓJKA (2019) [MP3@320] [FALLEN ANGEL]
KEN HENSLEY & LIVE FIRE - LIVE IN RUSSIA (2019) [DVD9] [FALLEN ANGEL]
KEN HENSLEY & LIVE FIRE - LIVE IN RUSSIA (2019) [DVD9] [FALLEN ANGEL]
KEN HENSLEY & LIVE FIRE - LIVE IN RUSSIA (2019) [WMA 24/96 STEREO] [FALLEN ANGEL]
KEN HENSLEY & LIVE FIRE - LIVE IN RUSSIA (2019) [WMA 24/96 STEREO] [FALLEN ANGEL]
KEN HENSLEY & LIVE FIRE - LIVE IN RUSSIA (2019) [MP3@320] [FALLEN ANGEL]
KEN HENSLEY & LIVE FIRE - LIVE IN RUSSIA (2019) [MP3@320] [FALLEN ANGEL]
KEN HENSLEY & LIVE FIRE - LIVE IN RUSSIA (2019) [WMA] [FALLEN ANGEL]
KEN HENSLEY & LIVE FIRE - LIVE IN RUSSIA (2019) [WMA] [FALLEN ANGEL]
HAPPYSAD - LIVE POL'AND'ROCK FESTIVAL 2019 (2020) [WMA] [FALLEN ANGEL]
HAPPYSAD - LIVE POL'AND'ROCK FESTIVAL 2019 (2020) [WMA] [FALLEN ANGEL]
HAPPYSAD - LIVE POL'AND'ROCK FESTIVAL 2019 (2020) [MP3@320] [FALLEN ANGEL]
HAPPYSAD - LIVE POL'AND'ROCK FESTIVAL 2019 (2020) [MP3@320] [FALLEN ANGEL]
HAPPYSAD - LIVE POL'AND'ROCK FESTIVAL 2019 (2020) [DVD9] [PAL] [FALLEN ANGEL]
HAPPYSAD - LIVE POL'AND'ROCK FESTIVAL 2019 (2020) [DVD9] [PAL] [FALLEN ANGEL]

Komentarze

Brak komentarzy

Zaloguj się aby skomentować