MENU

KATEGORIE

TOPLISTA

Torrent: HTML5. Nieoficjalny podręcznik (2012, Helion) - Matthew MacDonald [PL] [pdf] [LIBGEN]
HTML5. Nieoficjalny podręcznik (2012, Helion) - Matthew MacDonald [PL] [pdf] [LIBGEN]
Dodał: umezrorv
Data: 16-07-2021
Rozmiar: 17.71 MB
Seed: 1
Peer: 0
Pobierz torrent

  • *
Głosów: 0
Kategoria: KSIĄŻKI -> KSIĄZKI / GAZETY
Zaakceptował: nie wymagał akceptacji
Liczba pobrań: 1
Liczba komentarzy: 0
Ostatnia aktualizacja: 0000-00-00 00:00:00
OPIS:
..::(Info)::..

Tytuł: HTML5. Nieoficjalny podręcznik
Rok: 2012
Wydawca: Helion
Format: pdf

..::(Opis)::..

Poznaj możliwości HTML5!
HTML5 to coś więcej niż język służący do tworzenia stron WWW — to zbiór kilkunastu niezależnych standardów sieciowych pod jednym wspólnym szyldem. Z rozmachem wkracza do codziennego życia projektantów stron internetowych. Jego nowe możliwości naprawdę robią wrażenie: obejmują ścisłą integrację ze środowiskiem przeglądarki internetowej, usługi geolokalizacyjne, doskonałe wsparcie dla multimediów i aplikacji offline. Jeszcze niedawno takie możliwości nie śniły się żadnym webmasterom, a dziś są w zasięgu każdego!

Dzięki kolejnej książce z serii "Nieoficjalny podręcznik" nie musisz odkrywać tajników HTML5 na własną rękę. Znajdziesz tu wszystkie istotne informacje, dzięki którym błyskawicznie zaczniesz korzystać z dobrodziejstw HTML5. W trakcie lektury nauczysz się dynamicznie rysować elementy, używać geolokalizacji oraz przechowywać dane użytkowników w lokalnych magazynach danych. Ponadto poznasz nowe znaczniki oraz ich przeznaczenie. HTML5 to przyszłość sieci, dlatego już dziś warto poznać jego możliwości!

HTML5 to:

wsparcie dla plików multimedialnych
usługi geolokalizacyjne
wygodne przechowywanie danych
aplikacje offline
standard nowoczesnej sieci Internet!
Sprawdź, jak będzie wyglądać sieć jutra,
i zacznij korzystać z tego już dziś!
Spis treści
Nieoficjalna czołówka
O autorze
O zespole pracującym nad książką
Podziękowania
Seria Nieoficjalny podręcznik
Wstęp
Czego potrzebujesz, by zacząć
 Pisanie kodu HTML5
 Przeglądanie stron HTML5
Kiedy standard HTML5 będzie gotowy?
Struktura książki
 Część pierwsza: Wprowadzenie do języka
 Część druga: Tworzenie nowoczesnych stron
 Część trzecia: Konstruowanie aplikacji sieciowych przy użyciu komponentów desktopowych
Przykłady kodu
Część I. Wprowadzenie do języka
Rozdział 1.Wprowadzenie do HTML5
 Historia HTML5
  XHTML 1.0: rygor ponad wszystko
  XHTML 2: niespodziewana porażka
  HTML5: reaktywacja
  HTML: żywy język
 Trzy pryncypia HTML5
  1. Nie psuj sieci
  2. Brukuj ścieżki
  3. Bądź praktyczny
 Rzut oka na składnię HTML5
  Element doctype a HTML5
  Kodowanie znaków
  Język
  Dodawanie arkusza stylów
  Dołączanie JavaScriptu
  Ostateczny produkt
 Składnia HTML5 z bliska
  Rozluźnione reguły
  Walidacja HTML5
  Powrót XHTML-u
 Rodzina znaczników HTML5
  Dodane elementy
  Komponenty usunięte ze specyfikacji
  Elementy zaadaptowane
  Zmodyfikowane znaczniki
  Elementy standaryzowane
 Korzystanie z HTML5 już dziś
  Ocenianie wsparcia ze strony przeglądarek
  Statystyki poziomu przyjęcia przeglądarek
  Wykrywanie obsługi własności z aplikacją Modernizr
  Uzupełnianie braków przy użyciu wypełniania
Rozdział 2. Nowe podejście do projektowania stron
 Wstęp do elementów semantycznych
 Modernizacja tradycyjnej strony HTML
  Struktura strony w stylu klasycznym
  Struktura strony w HTML5
  Podtytuły i znacznik
  Dołączanie rysunków przy użyciu znacznika
  Dodawanie ramki redaktorskiej — znacznik
 Elementy semantyczne a kompatybilność z przeglądarkami
 Projektowanie strony z nowymi elementami semantycznymi
  Więcej o nagłówkach
  Odnośniki i element
  Więcej o stopce
  Więcej o sekcjach
 System tworzenia konspektu strony w HTML5
  Jak zobaczyć konspekt?
  Konspekt podstawowy
  Komponenty sekcji
  Problemy z tworzeniem konspektów
Rozdział 3. Semantyczny kod HTML
 Elementy semantyczne raz jeszcze
  Data, czas i znacznik
  Obliczenia w JavaScripcie i element
  Element  i zaznaczanie tekstu
 Inne standardy kodu semantycznego
  ARIA (ang. Accessible Rich Internet Applications)
  RDFa (ang. Resource Description Framework)
  Mikroformaty
  Mikrodane
 Fragmenty sformatowane opracowane przez Google
  Lepsze wyniki wyszukiwania
  Wyszukiwarka przepisów
Część II. Tworzenie nowoczesnych stron
Rozdział 4. Udoskonalone formularze
 Formularze
 Modernizowanie tradycyjnego formularza HTML
  Znak wodny — dodawanie wskazówek
  Dobry punkt zaczepienia: właściwość focus
 Walidacja: wykrywanie błędów
  Proces walidacji w HTML5, krok po kroku
  Wyłączanie mechanizmu walidacji
  Formatowanie kontrolek walidacyjnych
  Walidacja wyrażeń regularnych
  Własne reguły walidacji
  Obsługa mechanizmu walidacji
 Nowe typy znacznika input
  Adresy e-mail
  Adresy URL
  Pola wyszukiwania
  Telefon
  Liczby
  Suwak
  Czas: daty i godziny
  Kolor
 Nowe elementy
  Sugerowane odpowiedzi i element
  Pasek stanu i miernik
  Paski narzędzi i menu — znaczniki  i
 Edytor HTML na stronie
  Edytowanie zawartości za pomocą contentEditable
  Edytowanie strony za pomocą atrybutu designMode
Rozdział 5. Multimedia
 Wideo dziś
 Wprowadzenie do audio i wideo w HTML5
  Wydobywanie dźwięku z elementu
  Znacznik  z szerszej perspektywy
 Wojna o format
  Więcej o formatach
  Obsługa multimediów w przeglądarkach
  Wiele formatów, czyli jak udobruchać każdą przeglądarkę
  Element
  Alternatywa — wtyczka Flasha
 Sterowanie odtwarzaniem za pomocą JavaScriptu
  Dodawanie efektów dźwiękowych
  Budowa własnego odtwarzacza filmów
  Odtwarzacze JavaScript
  Napisy i dostępność
Rozdział 6. Podstawy rysowania na elemencie canvas
 Płótno — wprowadzenie
  Linie proste
  Ścieżki i figury
  Krzywe
  Transformaty
  Przezroczystość
 Tworzenie prostego programu graficznego
  Przygotowanie narzędzi
  Malowanie po płótnie
  Zachowywanie płótna
 Płótno i kompatybilność z przeglądarkami
  Wypełnianie płótna
  Alternatywne płótna i wykrywanie obsługi
Rozdział 7.
Więcej o płótnie
 Inne własności płótna
  Rysowanie obrazów
  Wycinanie i zmienianie wielkości obrazu
  Rysowanie tekstu
 Cienie i inne ozdobniki
  Dodawanie cieni
  Wypełnianie figur deseniem
  Wypełnianie figur gradientem
  Składanie wszystkiego w całość: rysowanie wykresów
 Interaktywne figury
  Śledzenie rysowanych elementów
  Współrzędne i lokalizowanie trafień
 Animowanie płótna
  Podstawowa animacja
  Animowanie wielu obiektów
 Praktyczny przykład: labirynt
  Rysowanie labiryntu
  Animowanie ikony
  Lokalizowanie trafień a barwa pikseli
Rozdział 8. Rewolucja w stylach — CSS3
 Używanie CSS3 już dziś
  Strategia 1.: Wykorzystaj to, co możesz
  Strategia 2.: Traktuj własności CSS3 jak usprawnienia
  Strategia 3.: Dodanie awaryjnych mechanizmów za pomocą Modernizra
  Style właściwe konkretnym przeglądarkom
 Typografia w sieci
  Formaty fontów
  Używanie zestawów fontów
  Korzystanie z fontów sieciowych Google
  Korzystanie z własnych fontów
  Wielokolumnowy tekst
 Przystosowanie stron do różnych urządzeń
  Zapytania medialne
  Zapytania medialne — wyższa szkoła jazdy
  Zastępowanie całego arkusza stylów
  Rozpoznawanie urządzeń mobilnych
 Kontenery na błysk
  Przezroczystość
  Zaokrąglane rogi
 Tło
  Cienie
  Gradienty
 Efekty przejścia
  Przekształcanie koloru
  Przejścia — teczka z pomysłami
  Transformaty
Część III. Konstruowanie aplikacji sieciowych przy użyciu komponentów desktopowych
Rozdział 9. Magazyn danych
 Magazyn sieciowy — podstawy
  Magazynowanie danych
  Praktyczny przykład: zapisywanie stanu gry
  Magazyn sieciowy a obsługa przeglądarek
 Magazyn sieciowy — na głębszych wodach
  Usuwanie wpisów
  Listowanie wszystkich zachowanych wpisów
  Zapisywanie liczb i dat
  Zachowywanie obiektów
  Reagowanie na zmiany w magazynie
 Odczytywanie plików
  Pobieranie pliku
  File API i obsługa przeglądarek
  Odczytywanie pliku tekstowego
  Zastępowanie standardowej kontrolki ładowania plików
  Odczytywanie wielu plików jednocześnie
  Odczytywanie pliku graficznego
Rozdział 10. Aplikacje sieciowe z trybem offline
 Cachowanie plików
  Tworzenie manifestu
  Korzystanie z manifestu
  Przenoszenie manifestu na serwer
  Uaktualnianie manifestu
  Obsługa w przeglądarkach aplikacji w trybie offline
 Praktyczne techniki cachowania
  Uzyskiwanie dostępu do cachowanych plików
  Tryb awaryjny
  Sprawdzanie stanu połączenia
  Wykrywanie uaktualniania przy użyciu JavaScriptu
Rozdział 11. Komunikacja z serwerem sieciowym
 Wysyłanie wiadomości na serwer
  Obiekt XMLHttpRequest
  Wysyłanie zapytań na serwer
  Pobieranie nowych treści
 Zdarzenia przesyłane na serwer
  Format wiadomości
  Wysyłanie wiadomości za pomocą skryptu serwera
  Przetwarzanie wiadomości na stronie
  Polling a zdarzenia po stronie serwera
 Technologia WebSocket
  Ocena technologii WebSocket
  Prosty klient w technologii WebSocket
  Przykłady technologii WebSocket w sieci
Rozdział 12. Więcej ciekawych sztuczek JavaScriptu
 Geolokalizacja
  Jak działa geolokalizacja?
  Odnajdywanie współrzędnych użytkownika
  Usuwanie błędów
  Ustawienia geolokalizacji
  Generowanie mapy
  Monitorowanie ruchu użytkownika
 Obiekt pracownika
  Czasochłonne zadanie
  Wykonywanie zadań w tle
  Obsługa błędów pracownika
  Anulowanie zadania uruchomionego w tle
  Przekazywanie bardziej złożonych wiadomości
 Zarządzanie historią
  Kwestia URL
  Tradycyjne rozwiązanie: znak kratki i adres URL
  Rozwiązanie HTML5: historia sesji
  Historia sesji i kompatybilność
Część IV. Dodatki
Krótki wstęp do arkuszy stylów
 Załączanie stylów do stron
 Anatomia arkusza stylów
  Własności CSS
  Formatowanie elementów przy użyciu klas
  Komentarze w arkuszach stylów
 Odrobinę bardziej zaawansowane arkusze stylów
  Konstruowanie struktury strony przy użyciu elementu
  Wiele selektorów
  Selektory kontekstowe
  Selektor identyfikatora
  Selektory pseudoklas
  Selektory atrybutów
 Wycieczka po stylach
Krótki wstęp do języka JavaScript
 W jaki sposób witryny korzystają z JavaScriptu?
  Zagnieżdżanie kodu w dokumencie HTML
  Używanie funkcji
  Przenoszenie kodu JavaScript do oddzielnego pliku
  Odpowiadanie na zdarzenia
 Podstawy składni języka
  Zmienne
  Wartość null
  Zakres zmiennych
  Typy danych
  Operacje
  Instrukcje warunkowe
  Pętle
  Tablice
  Funkcje — otrzymywanie i zwracanie danych
 Interakcja ze stroną
  Manipulowanie elementem
  Dynamiczne łączenie ze zdarzeniem
  Zdarzenia wplatane
Skorowidz
DETALE TORRENTA:[ Pokaż/Ukryj ]

Podobne pliki
Access 2007 PL. Nieoficjalny podręcznik (2012, O'Reilly Media;Helion) - Matthew MacDonald [PL] [epub] [LIBGEN]
Access 2007 PL. Nieoficjalny podręcznik (2012, O'Reilly Media;Helion) - Matthew MacDonald [PL] [epub] [LIBGEN]
Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik (2011, Helion) - Nancy Conner, Matthew MacDonald [PL] [pdf] [LIBGEN]
Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik (2011, Helion) - Nancy Conner, Matthew MacDonald [PL] [pdf] [LIBGEN]
Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik (2011) - Nancy Conner, Matthew MacDonald [PL] [PDF] [LIBGEN]
Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik (2011) - Nancy Conner, Matthew MacDonald [PL] [PDF] [LIBGEN]
Matthew MacDonald - Mózg. Nieoficjalny Podręcznik [PL] [PDF] [FIONA9]
Matthew MacDonald - Mózg. Nieoficjalny Podręcznik [PL] [PDF] [FIONA9]
JavaScript i jQuery. Nieoficjalny podręcznik (2012, Helion) - David Sawyer McFarland [PL] [pdf] [LIBGEN]
JavaScript i jQuery. Nieoficjalny podręcznik (2012, Helion) - David Sawyer McFarland [PL] [pdf] [LIBGEN]
HTML5. Podręcznik programisty (2013, Helion) - Chuck Hudson, Tom Leadbetter [PL] [pdf] [LIBGEN]
HTML5. Podręcznik programisty (2013, Helion) - Chuck Hudson, Tom Leadbetter [PL] [pdf] [LIBGEN]
CSS. Nieoficjalny podręcznik (2007, Helion) - David Sawyer McFarland [PL] [pdf] [LIBGEN]
CSS. Nieoficjalny podręcznik (2007, Helion) - David Sawyer McFarland [PL] [pdf] [LIBGEN]
CSS. Nieoficjalny podręcznik (2007, Helion) - David Sawyer, McFarland [PL] [pdf] [LIBGEN]
CSS. Nieoficjalny podręcznik (2007, Helion) - David Sawyer, McFarland [PL] [pdf] [LIBGEN]

Komentarze

Brak komentarzy

Zaloguj się aby skomentować