MENU

KATEGORIE

TOPLISTA

Torrent: Scrum. Praktyczny przewodnik po najpopularniejszej metodyce Agile (2013, Helion) - Kenneth S. Rubin [PL] [pdf] [LIBGEN]
Scrum. Praktyczny przewodnik po najpopularniejszej metodyce Agile (2013, Helion) - Kenneth S. Rubin [PL] [pdf] [LIBGEN]
Dodał: umezrorv
Data: 16-07-2021
Rozmiar: 17.13 MB
Seed: 1
Peer: 0
Pobierz torrent

  • *
Głosów: 0
Kategoria: KSIĄŻKI -> KSIĄZKI / GAZETY
Zaakceptował: nie wymagał akceptacji
Liczba pobrań: 0
Liczba komentarzy: 0
Ostatnia aktualizacja: 0000-00-00 00:00:00
OPIS:
..::(Info)::..

Tytuł: Scrum. Praktyczny przewodnik po najpopularniejszej metodyce Agile
Rok: 2013
Wydawca: Helion
Format: pdf

..::(Opis)::..

Tempo rozwoju współczesnych aplikacji jest zbyt duże, aby wciąż stosować skostniałe, stare metodyki zarządzania projektami. Obecnie należy błyskawicznie dostarczyć klientowi pierwszą wersję aplikacji i dopiero na podstawie jego uwag rozwijać oraz modyfikować program. Zwinne metodyki, w tym Scrum, pozwalają tego dokonać. Takie projekty nie zawsze są perfekcyjnie dopracowane, ale zazwyczaj pozwalają poznać opinię zleceniodawcy i lepiej zaplanować kolejne przebiegi - tzw. sprinty.

Ta książka to doskonałe źródło informacji o Scrumie. W trakcie lektury poznasz założenia tej metodyki oraz jej zalety i wady. W kolejnych rozdziałach zaznajomisz się z podstawowymi pojęciami oraz dowiesz się, jak szacować wydajność zespołu. Rozdział IV to gwóźdź programu, ponieważ omawia sprint - kluczowy element tej metodyki. Znajdziesz tu najlepsze metody planowania sprintu, założenia, których należy przestrzegać, oraz definicję jego ukończenia, a ponadto odkryjesz, co to jest dług techniczny oraz jak go pilnować. To jeszcze nie koniec! Kolejne rozdziały tej książki zostały poświęcone rolom pełnionym przez różne osoby w czasie tworzenia projektu oraz etapom wchodzącym w skład projektu. Książka ta jest doskonałym źródłem informacji na temat metodyki Scrum oraz niezbędną lekturą dla osób rozważających jej wdrożenie w swoich projektach.

Dzięki tej książce dowiesz się:

jak zwinnie zarządzać projektami
jakie niespodzianki oraz pułapki kryje metodyka Scrum
w jaki sposób oszacować wydajność zespołu
jak odnieść sukces w zarządzaniu projektami
Sprawdź, jak Scrum może zmienić Twój projekt!
Kenneth S. Rubin - certyfikowany trener Scruma. W swojej karierze przeszkolił kilkanaście tysięcy osób - z używania Scruma, programowania w języku Smalltalk oraz zarządzania projektami. Był pierwszym dyrektorem zarządzającym Scrum Alliance - organizacji, której celem jest skuteczne wdrażanie Scruma.
POCHWAŁY DLA KSIĄŻKI
SPIS TREŚCI
SŁOWO WSTĘPNE - MIKE COHN
SŁOWO WSTĘPNE - RON JEFFRIES
WSTĘP
Czym jest Scrum?
Geneza powstania książki
Dla kogo jest ta książka
Jak zorganizowana jest ta książka?
Jak korzystać z tej książki
Wizualny język ikon
Zaczynamy
PODZIĘKOWANIA
O AUTORZE
ROZDZIAŁ 1. WPROWADZENIE
Czym jest Scrum?
Początki Scruma
Dlaczego Scrum?
Wyniki Genomiki
Czy Scrum może pomóc Tobie?
Domena złożona
Domena skomplikowana
 Domena prostoty
Domena chaosu
Nieporządek
Praca sterowana przerwaniami
Zakończenie
CZĘŚĆ I. POJĘCIA PODSTAWOWE
ROZDZIAŁ 2. ŚRODOWISKO CRUM
 Wprowadzenie
 Role w Scrumie
 Właściciel produktu
  Mistrz młyna
 Zespół deweloperski
 Aktywności i artefakty Scruma
 Rejestr produktu
 Sprinty
  Planowanie sprintu
 Wykonanie sprintu
 Codzienne działania scrumowe
 Koniec pracy
 Przegląd sprintu
 Retrospekcja sprintu
 Zakończenie
ROZDZIAŁ 3. ZASADY ZWINNOŚCI
 Wprowadzenie
 Zmienność i niepewność
 Wspieraj pomocną zmienność
 Stosuj budowanie w sposób iteracyjny i przyrostowy
  Wykorzystuj zmienność poprzez inspekcję, adaptację i przejrzystość
  Redukuj wszystkie formy niepewności jednocześnie
 Przewidywanie i adaptacja
 Pozostaw wszystkie opcje otwarte
 Pogódź się z tym, że nie wszystko da się przewidzieć z góry
 Preferuj podejście odkrywcze i adaptacyjne
 Wspieraj zmiany w sposób uzasadniony ekonomicznie
  Równoważ pracę, którą można przewidzieć z góry, z pracą adaptacyjną w samą porę
 Wiedza potwierdzona
 Potwierdź bezzwłocznie istotne założenia
 Wykorzystuj różne konkurencyjne ścieżki pozyskiwania wiedzy
 Organizuj przepływ pracy umożliwiający szybkie pozyskiwanie informacji zwrotnej
 Praca cząstkowa
 Stosuj rozsądne ekonomicznie rozmiary zapotrzebowania
 Zrób rozpoznanie inwentarza i zarządzaj nim w celu dobrego przepływu
 Skup się na pracy czekającej na realizację, a nie na pracownikach czekających na pracę
 Bierz pod uwagę koszt opóźnień
 Postęp
  Zaadaptuj się w oparciu o napływające informacje i zmodyfikuj plan
 Mierz postęp poprzez ocenę działających rzeczy
 Skup się na dostarczaniu wartości
 Wydajność
 Działaj szybko, ale nie w pośpiechu
  Buduj z zachowaniem jakości
  Stosuj minimalną potrzebną ilość ceremonii
 Zakończenie
ROZDZIAŁ 4. SPRINTY
 Wprowadzenie
 Ograniczenie czasowe
  Ograniczenie pracy cząstkowej
 Wymuszanie priorytetów
 Demonstrowanie postępów
  Unikanie zbędnego perfekcjonizmu
 Motywowanie domykania
 Poprawianie przewidywalności
 Krótki okres trwania
  Łatwość planowania
 Szybka informacja zwrotna
 Lepsze zyski z inwestycji
 Ograniczanie błędów
 Rozbudzenie podekscytowania
 Regularne punkty kontrolne
 Stały czas trwania
  Zalety taktowania
 Uproszczone planowanie
 Niezmienność celu
 Czym jest cel sprintu?
 Wzajemne zobowiązanie
  Zmiana kontra doprecyzowanie
 Konsekwencje zmiany
  Pragmatyczność
 Zakończenie przed czasem
 Definicja ukończenia
 Czym jest definicja ukończenia?
 Definicja ukończenia może ewoluować
 Definicja ukończenia kontra kryteria akceptacji
  Ukończony kontra rzeczywiście ukończony
 Zakończenie
ROZDZIAŁ 5. WYMAGANIA I HISTORYJKI UŻYTKOWNIKA
 Wprowadzenie
 Wykorzystanie dyskusji
 Stopniowe udoskonalanie
 Czym są historyjki użytkownika?
  Karta
 Rozmowa
 Potwierdzenie
 Poziom szczegółowości
 Inwestuj w dobre historyjki
 Niezależność
 Negocjowalność
 Wartościowość
 Ocenialność
  Dobry (mały) rozmiar
 Testowalność
 Wymagania niefunkcjonalne
 Historyjki pozyskiwania wiedzy
 Zbieranie historyjek
 Warsztaty pisania historyjek
  Mapa historyjek
 Zakończenie
ROZDZIAŁ 6. REJESTR PRODUKTU
 Wprowadzenie
 Elementy rejestru produktu
 Cechy dobrego rejestru produktu
 Odpowiedni stopień uszczegółowienia
 Emergencja
  Przypisanie ocen
  Przypisanie priorytetów
 Pielęgnacja
  Czym jest pielęgnacja?
 Kto pielęgnuje rejestr?
 Kiedy odbywa się pielęgnacja?
 Definicja gotowości
 Zarządzanie przepływem
  Zarządzanie przepływem wersji dystrybucyjnych
  Zarządzanie przepływem sprintu
 Jakie rejestry produktu i w jakiej liczbie?
 Czym jest produkt?
  Duże produkty — hierarchiczne rejestry produktu
  Wiele zespołów — jeden rejestr produktu
 Jeden zespół — wiele produktów
 Zakończenie
ROZDZIAŁ 7. NADAWANIE OCEN I PRĘDKOŚĆ
 Wprowadzenie
 Co i kiedy oceniamy
 Ocena elementów z rejestru portfela
  Ocena elementów z rejestru produktu
 Ocena zadań
 Koncepcje nadawania ocen elementom rejestru produktu
 Nadawanie ocen jako zespół
 Oceny nie są zobowiązaniem
 Dokładność kontra precyzja
  Ocenianie w sposób względny
 Jednostki służące do oceny
  Punkty historyjkowe
 Idealne dni
 Planowanie pokerowe
 Skala ocen
 Zasady gry
 Zalety
 Czym jest prędkość?
 Obliczanie przedziału prędkości
 Prognozowanie prędkości
 Wpływanie na prędkość
 Nieprawidłowe korzystanie z prędkości
 Zakończenie
ROZDZIAŁ 8. DŁUG TECHNICZNY
 Wprowadzenie
 Konsekwencje długu technicznego
 Nieprzewidywalny punkt przegięcia
  Wzrost czasu potrzebnego do dostarczenia wersji
 Znaczna liczba błędów
  Rosnące koszty produkcji i wsparcia
 Umieranie produktu
  Spadek przewidywalności
 Działanie poniżej optymalnej wydajności
 Powszechna frustracja
 Spadek satysfakcji klientów
 Przyczyny długu technicznego
 Presja nieprzekroczenia terminu końcowego
  Próby sztucznego zwiększenia prędkości
 Mit: Rezygnacja z testowania zwiększa prędkość
 Dług narasta na długu już istniejącym
 Długiem technicznym trzeba zarządzać
 Zarządzanie przyrostem długu technicznego
 Stosowanie dobrych praktyk technicznych
 Solidna definicja ukończenia
 Prawidłowe rozumienie ekonomii długu technicznego
 Ujawnianie długu technicznego
 Ujawniaj dług techniczny na poziomie biznesowym
 Ujawniaj dług techniczny na poziomie inżynieryjnym
 Obsługa długu technicznego
 Nie każdy dług techniczny powinien być spłacany
 Zastosuj metodę skauta (obsłuż dług, kiedy go napotkasz)
  Spłacaj dług techniczny przyrostowo
 Spłacaj w pierwszej kolejności dług o najwyższych odsetkach
  Spłacaj dług techniczny podczas wykonywania pracy mającej wartość dla klienta
 Zakończenie
CZĘŚĆ II. ROLE
ROZDZIAŁ 9. WŁAŚCICIEL PRODUKTU
 Wprowadzenie
 Główne obowiązki
 Zarządzanie ekonomią
  Udział w planowaniu
 Pielęgnacja rejestru produktu
 Definiowanie kryteriów akceptacji i weryfikowanie, iż zostały one spełnione
 Współpraca z zespołem deweloperskim
  Współpraca z interesariuszami
 Cechy i umiejętności
  Umiejętności domenowe
  Umiejętności interpersonalne
 Podejmowanie decyzji
 Odpowiedzialność
 Dzień z życia właściciela produktu
 Kto powinien być właścicielem produktu?
 Wewnętrzne prace deweloperskie
 Komercyjne prace deweloperskie
 Outsourcing
 Tworzenie komponentów
 Właściciel produktu pełniący inne role
 Zespół właścicieli produktu
 Pełnomocnicy właściciela produktu
 Szef właścicieli produktu
 Zakończenie
ROZDZIAŁ 10. MISTRZ MŁYNA
 Wprowadzenie
 Główne obowiązki
  Trener
  Lider służby
 Autorytet w dziedzinie procesu
 Ochrona przed zakłóceniami
 Usuwanie przeszkód
  Agent zmiany
 Cechy i umiejętności
 Wiedza
  Umiejętność stawiania pytań
 Cierpliwość
 Współpraca
 Proaktywność
  Przezroczystość
 Dzień z życia
 Wypełnianie roli
 Kto powinien być mistrzem młyna?
 Czy mistrz młyna to zajęcie na pełny etat
 Połączenie roli mistrza młyna z innymi rolami
 Zakończenie
ROZDZIAŁ 11. ZESPÓŁ DEWELOPERSKI
 Wprowadzenie
 Zespoły o specyficznej roli
 Główne obowiązki
 Wykonanie sprintu
 Codzienna inspekcja i adaptacja
 Pielęgnacja rejestru produktu
 Planowanie sprintu
  Inspekcja i adaptacja produktu oraz procesu
 Cechy i umiejętności
  Samoorganizacja
 Różnorodny pod względem umiejętności i samowystarczalny
 Umiejętności typu T
 Postawa muszkieterów
 Komunikacja szerokopasmowa
 Przezroczysta komunikacja
  Prawidłowy rozmiar
 Skupienie i poświęcenie
 Praca w podtrzymywalnym tempie
 Długotrwałość
 Zakończenie
ROZDZIAŁ 12. BUDOWA ZESPOŁÓW SCRUMOWYCH
 Wprowadzenie
 Zespoły budujące cechy kontra zespoły budujące komponenty
 Koordynacja wielu zespołów
  Scrum scrumów
 Pociąg wersji dystrybucyjnych
 Zakończenie
ROZDZIAŁ 13. MENEDŻEROWIE
 Wprowadzenie
 Kształtowanie zespołów
 Definiowanie granic
 Dostarczanie jasnego motywującego celu
 Formowanie zespołów
 Zmiana kompozycji zespołów
 Upoważnianie zespołów
 Pielęgnacja zespołów
 Motywowanie ludzi
 Rozwijanie umiejętności
 Przewodzenie obszarowi funkcjonalności
  Utrzymywanie integralności zespołu
 Przystosowywanie i adaptowanie środowiska
 Promowanie wartości zwinności
 Usuwanie przeszkód organizacyjnych
 Przystosowywanie grup wewnętrznych
 Przystosowywanie partnerów
 Zarządzanie przepływem wytwarzania wartości
 Spoglądanie z perspektywy systemu
 Zarządzanie ekonomią
 Obserwacja pomiarów i raportowanie
 Menedżerowie projektów
 Obowiązki menedżera projektu w zespole scrumowym
 Pozostanie przy roli niezależnego menedżera projektu
 Zakończenie
CZĘŚĆ III. PLANOWANIE
ROZDZIAŁ 14. ZASADY PLANOWANIA W SCRUMIE
 Wprowadzenie
 Nie zakładaj, że z góry uda Ci się wszystko dobrze zaplanować
 Planowanie z góry powinno być pomocne, ale nie przesadne
 Pozostaw opcje planowania otwartymi do ostatniego rozsądnego momentu
 Skup się bardziej na adaptowaniu i ponownym planowaniu niż na trzymaniu się już ustalonego planu
 Prawidłowo zarządzaj inwentarzem pracy
 Preferuj mniejsze i częstsze wersje dystrybucyjne
 Planuj szybki proces nauki i wykonywanie zwrotów, kiedy jest to niezbędne
 Zakończenie
ROZDZIAŁ 15. PLANOWANIE WIELOPOZIOMOWE
 Wprowadzenie
 Planowanie portfela
 Planowanie produktu (tworzenie wizji produktu)
 Wizja
  Rejestr produktu wysokiego poziomu
 Mapa drogowa produktu
 Planowanie wersji dystrybucyjnej
 Planowanie sprintu
 Planowanie codzienne
 Zakończenie
ROZDZIAŁ 16. PLANOWANIE PORTFELA
 Wprowadzenie
 Czas
 Uczestnicy
 Proces
 Strategie tworzenia harmonogramu
 Optymalizacja pod względem zysków z cyklu życia
 Wyznaczanie kosztu opóźnienia
 Staraj się obliczać dokładnie, ale nie precyzyjnie
 Strategie napływu
  Zastosowanie filtra ekonomicznego
 Równoważ tempo przybywania z tempem ubywania
 Szybko wykorzystuj nadarzające się okazje
  Planuj mniejsze i częstsze wersje dystrybucyjne
 Strategie odpływu
 Skup się na pracy czekającej na realizację, nie na pracownikach czekających na pracę
 Ustal limit pracy cząstkowej
 Zaczekaj na cały zespół
 Strategie aktywności
 Wykorzystanie ekonomicznej analizy marginalnej
 Zakończenie
ROZDZIAŁ 17. PLANOWANIE PRODUKTU (TWORZENIE WIZJI PRODUKTU)
 Wprowadzenie
 Czas
 Uczestnicy
 Proces
 Przykład ZODC
 Tworzenie wizji
 Tworzenie rejestru produktu wysokiego poziomu
 Definiowanie mapy drogowej produktu
 Inne aktywności
 Przeprowadzanie wizji w sposób ekonomiczny
 Celuj w realistyczny poziom ufności
  Skup się na krótkim horyzoncie
 Działaj szybko
  Płać za wiedzę potwierdzoną
  Stosuj przyrostowe lub prowizoryczne finansowanie
  Ucz się szybko i wykonuj zwroty (czyli stosuj strategię „szybkiej porażki”)
 Zakończenie
ROZDZIAŁ 18. PLANOWANIE WERSJI DYSTRYBUCYJNEJ PLANOWANIE DŁUGOTERMINOWE
 Wprowadzenie
 Czas
 Uczestnicy
 Proces
 Ograniczenia wersji dystrybucyjnej
  Wszystko sztywne
 Ustalony zakres i czas
 Ustalony zakres
  Ustalony czas
 Zmienna jakość
 Uaktualnianie ograniczeń
 Pielęgnacja rejestru produktu
 Definiowanie minimalnego zestawu cech kwalifikującego do dystrybucji
 Tworzenie mapy sprintów (umieszczanie elementów rejestru produktu w slotach)
 Planowanie wersji z ustaloną datą
 Planowanie wersji z ustalonym zakresem
 Obliczanie kosztów
 Komunikacja
 Komunikowanie postępów dla wersji z ustalonym zakresem
 Komunikowanie postępów dla wersji z ustaloną datą
 Zakończenie
CZĘŚĆ IV. WYKONYWANIE SPRINTÓW
ROZDZIAŁ 19. PLANOWANIE SPRINTU
 Wprowadzenie
  Czas
 Uczestnicy
  Proces
 Podejścia do planowania sprintu
  Dwuczęściowe planowanie sprintu
  Jednoczęściowe planowanie sprintu
 Określanie pojemności
 Czym jest pojemność?
  Pojemność w punktach historyjkowych
 Pojemność w roboczogodzinach
 Wybieranie elementów rejestru produktu
 Nabieranie pewności
 Doprecyzowywanie celu sprintu
 Ostateczne ustalenie zobowiązania
 Zakończenie
ROZDZIAŁ 20. WYKONANIE SPRINTU
 Wprowadzenie
 Czas
  Uczestnicy
 Proces
 Planowanie wykonania sprintu
 Zarządzanie przepływem
 Praca równoległa i działanie w kopcu
 Którą pracę rozpocząć?
 Jak zorganizować pracę nad zadaniami?
 Jaką pracę trzeba zrealizować?
  Kto wykonuje pracę?
 Codzienne działania scrumowe
 Realizacja zadań — praktyki techniczne
 Komunikowanie
 Tablica zadań
  Wykres spalania sprintu
 Wykres rozpalania sprintu
 Zakończenie
ROZDZIAŁ 21. RZEGLĄD SPRINTU
 Wprowadzenie
 Uczestnicy
 Przygotowanie
 Wskazanie, kogo zaprosić na przegląd
 Ustalenie harmonogramu
 Potwierdzenie, że praca w sprincie została zrealizowana
 Przygotowanie do demonstracji
 Wyznaczenie, kto co robi
 Podejście
  Podsumowanie
 Demonstracja
  Dyskusja
 Adaptacja
 Problemy przeglądu sprintu
 Zatwierdzanie
 Mała frekwencja
 Duże projekty
 Zakończenie
ROZDZIAŁ 22. RETROSPEKCJA SPRINTU
 Wprowadzenie
 Uczestnicy
 Przygotowania
 Zdefiniowanie punktu skupienia retrospekcji
 Wybór ćwiczeń
  Zebranie obiektywnych danych
 Dopasowanie szczegółów retrospekcji
 Podejście
 Przygotowanie odpowiedniej atmosfery
  Ustalenie wspólnego kontekstu
 Identyfikacja spostrzeżeń
 Wskazanie działań
 Zakończenie retrospekcji
 Wprowadzenie zmian w życie
 Problemy retrospekcji sprintu
 Zakończenie
ROZDZIAŁ 23. CO DALEJ?
 Nie ma stanu końcowego
 Odkryj swoją własną ścieżkę
 Stosowanie najlepszych praktyk
 Używanie Scruma do odkrywania ścieżki naprzód
 Naprzód!
SŁOWNICZEK
Wprowadzenie
Definicje
 A
B
C
 D
 E
F
 G
H
 I
 K
L
 M
N
O
P
 R
S
 T
 U
W
 X
 Z
BIBLIOGRAFIA
SKOROWIDZ
DETALE TORRENTA:[ Pokaż/Ukryj ]

Podobne pliki
Linux. Programowanie w powłoce. Praktyczny przewodnik. Wydanie III (2013) - Mark G. Sobell [PL] [pdf] [LIBGEN]
Linux. Programowanie w powłoce. Praktyczny przewodnik. Wydanie III (2013) - Mark G. Sobell [PL] [pdf] [LIBGEN]
Szczecin. Praktyczny przewodnik turystyczny - Kozińska Bogdana, Słomiński Maciej, Jeż Szymon. [PL] [pdf] [LIBGEN]
Szczecin. Praktyczny przewodnik turystyczny - Kozińska Bogdana, Słomiński Maciej, Jeż Szymon. [PL] [pdf] [LIBGEN]
Java EE 6. Zaawansowany przewodnik. (2013, Helion) - Eric Jendrock, Ricardo Cervera-Navarro, Ian Evans, Devika Gollapudi, Kim Haase, William Markito, Chinmayee Srivathsa [PL] [pdf] [LIBGEN]
Java EE 6. Zaawansowany przewodnik. (2013, Helion) - Eric Jendrock, Ricardo Cervera-Navarro, Ian Evans, Devika Gollapudi, Kim Haase, William Markito, Chinmayee Srivathsa [PL] [pdf] [LIBGEN]
PHP 5. Praktyczny kurs (2011, Helion) - Marcin Lis [PL] [rar] [LIBGEN]
PHP 5. Praktyczny kurs (2011, Helion) - Marcin Lis [PL] [rar] [LIBGEN]
Java. Praktyczny kurs (2015, Helion) - Marcin Lis [PL] [pdf] [LIBGEN]
Java. Praktyczny kurs (2015, Helion) - Marcin Lis [PL] [pdf] [LIBGEN]
C#. Praktyczny kurs. Wydanie II (2012, Helion) - Marcin Lis [PL] [PDF] [LIBGEN]
C#. Praktyczny kurs. Wydanie II (2012, Helion) - Marcin Lis [PL] [PDF] [LIBGEN]
Java. Praktyczny kurs. Wydanie IV (2015, Helion) - Marcin Lis [PL] [PDF] [LIBGEN]
Java. Praktyczny kurs. Wydanie IV (2015, Helion) - Marcin Lis [PL] [PDF] [LIBGEN]
Agile. Programowanie zwinne. Zasady, wzorce i praktyki zwinnego wytwarzania oprogramowania w C# (2008, Helion) - Robert C. Martin, Micah Martin [PL] [pdf] [LIBGEN]
Agile. Programowanie zwinne. Zasady, wzorce i praktyki zwinnego wytwarzania oprogramowania w C# (2008, Helion) - Robert C. Martin, Micah Martin [PL] [pdf] [LIBGEN]

Komentarze

Brak komentarzy

Zaloguj się aby skomentować