MENU

KATEGORIE

TOPLISTA

Torrent: PHP. Wzorce projektowe (2013, Helion) - William Sanders [PL] [pdf] [LIBGEN]
PHP. Wzorce projektowe (2013, Helion) - William Sanders [PL] [pdf] [LIBGEN]
Dodał: umezrorv
Data: 18-07-2021
Rozmiar: 5.84 MB
Seed: 1
Peer: 0
Pobierz torrent

  • *
Głosów: 0
Kategoria: KSIĄŻKI -> KSIĄZKI / GAZETY
Zaakceptował: nie wymagał akceptacji
Liczba pobrań: 1
Liczba komentarzy: 0
Ostatnia aktualizacja: 0000-00-00 00:00:00
OPIS:
..::(Info)::..

Tytuł: PHP. Wzorce projektowe
Rok: 2013
Wydawca: Helion
Format: pdf

..::(Opis)::..

Ciągły rozwój języka PHP sprawia, że za jego pomocą można już tworzyć bardzo zaawansowane aplikacje. Wszyscy programiści wiedzą, że wraz ze wzrostem skomplikowania tworzonego oprogramowania konieczne staje się zastosowanie sprawdzonych, przemyślanych i przetestowanych rozwiązań. Takim zbiorem najlepszych metod rozwiązywania typowych problemów są wzorce projektowe. Zawitały one również do świata PHP!

Na rynku znajdziesz wiele książek poświęconych wzorcom projektowym, jednak dotyczą one zazwyczaj języków Java lub C. Ta wyjątkowa książka zajmuje się wzorcami w języku PHP. W trakcie lektury poznasz podstawowe założenia programowania obiektowego, wzorce czynnościowe, kreacyjne i strukturalne. Przekonasz się też, jak bardzo wzrośnie jakość Twojego kodu, jeżeli do komunikacji z bazą danych MySQL zastosujesz wzorzec Proxy. Książka ta jest obowiązkową lekturą każdego programisty piszącego w języku PHP. Zobacz, jak dobry może być Twój kod!

Wzorce projektowe w PHP to:

najlepsze rozwiązania typowych problemów
sposób na poprawę jakości Twojego kodu
łatwiejsza komunikacja z bazą danych MySQL
mniej błędów w Twoich aplikacjach
Przekonaj się, jak tworzyć kod wysokiej jakości!
Spis treści
Przedmowa
I. Wstęp do wzorców projektowych
1. PHP a programowanie obiektowe
 Wstęp do średnio zaawansowanego i zaawansowanego programowania
 Dlaczego programowanie zorientowane obiektowo?
  W jaki sposób ułatwić rozwiązywanie problemów?
  Modularyzacja
 Klasy i obiekty
  Zasada jednej odpowiedzialności
  Konstruktory w PHP
 Klient jako klasa żądająca
  Ustawienie sposobu wyświetlania błędów w pliku php.ini
  Urządzenia mobilne
 Co z wydajnością?
  Szybkość tworzenia i modyfikacji rozwiązań
  Szybkość w zespole
 Problemy z programowaniem sekwencyjnym i proceduralnym
  Programowanie sekwencyjne
  Programowanie proceduralne
  Zapłać teraz lub zapłać potem
 Abstrakcja
2. Podstawowe zagadnienia programowania obiektowego
 Unknown
  Klasy abstrakcyjne
  Właściwości i metody abstrakcyjne
  Interfejsy
  Interfejsy i stałe
  Klasy abstrakcyjne i interfejsy: dwa typy interfejsów
  Podpowiadanie typów: prawie typowanie
 Enkapsulacja
  Enkapsulacja w życiu codziennym
  Zapewnienie enkapsulacji poprzez widoczność
  Funkcje ustawiające i pobierające
 Dziedziczenie
 Polimorfizm
  Jedna nazwa, wiele implementacji
  Polimorfizm wbudowany we wzorcach projektowych
 Tylko spokojnie
  Korzystaj z karteczek przyklejanych na stronach
 Wprowadzenie do MVC
3. Podstawowe zagadnienia wzorców projektowych
 Podstawowe zasady wzorców projektowych
  Dlaczego Banda Czterech?
  Pierwsza zasada wzorców projektowych
  Wykorzystanie typów interfejsowych przy podpowiadaniu typów
  Klasy abstrakcyjne i ich interfejsy
  Druga zasada wzorców projektowych
  Przykład złożoności przy wykorzystaniu klienta
  Delegacja: różnica między MA a JEST
 Wzorce projektowe jako wielka ściąga
  Organizacja wzorców projektowych
 Wybór wzorca projektowego
  Czym spowodowana jest konieczność powtórnego projektowania?
  Co się zmienia?
  Unikatowe rozwiązywanie problemów: czy wzorce projektowe to odpowiedzi w puszce?
  Czym różnią się wzorce projektowe od frameworków?
4. Wykorzystanie UML-a we wzorcach projektowych
 Po co język modelowania UML?
 Diagramy klas
 Symbole uczestnictwa
  Który UML jest najlepszy?
 Notacja relacji
  Relacje asocjacji
  Relacje agregacji
  Relacje implementacji i dziedziczenia
  Polimorfizm i warunki użycia
  Relacje tworzenia
  Relacje wielokrotne
 Diagramy obiektów
 Diagramy interakcji
 Rola diagramów i notacji w programowaniu obiektowym
 Narzędzia dla UML
 Inne diagramy UML
II. Wzorce kreacyjne
5. Wzorzec Metoda Fabrykująca
 Czym jest wzorzec Metoda Fabrykująca?
 Kiedy korzystać z Metody Fabrykującej
 Minimalistyczny przykład
  Praca z fabryką
  Klient
 Wprowadzanie zmian w klasach
  Dodanie elementów graficznych
  Koordynowanie produktów
  Zmiany w produkcie tekstowym
  Zmiany w produkcie graficznym
  Dodanie nowych produktów i parametryzowanych żądań
  Jedna fabryka i wiele produktów
  Nowe fabryki
  Nowe produkty
  Klient z parametrem
  Klasy pomocnicze
  Diagram plików
  Produkty się zmieniają, interfejs zostaw w spokoju
6. Wzorzec Prototyp
 Czym jest wzorzec Prototyp?
 Kiedy wykorzystać wzorzec Prototyp
 Funkcja klonująca
  Podczas klonowania konstruktor nie jest wywoływany
  W funkcji konstruktora nie powinny być wykonywane żadne zadania
 Minimalistyczny przykład
  Badanie muszek owocówek
 Dodanie do prototypu elementów obiektowych
  Nowoczesna organizacja biznesowa
  Enkapsulacja w interfejsie
  Implementacje interfejsów
  Klient
  Wprowadzanie zmian, rozbudowa funkcjonalności
  Dynamiczne tworzenie instancji obiektów
 Wzorzec Prototyp w świecie PHP
III. Wzorce strukturalne
7. Wzorzec Adapter
 Czym jest wzorzec Adapter?
 Kiedy wykorzystywać wzorzec Adapter
 Wzorzec Adapter zaimplementowany przy wykorzystaniu dziedziczenia
  Minimalistyczny przykład adaptera klas: wymiana walut
 Wzorzec Adapter zaimplementowany przy wykorzystaniu kompozycji
  Z komputerów osobistych na urządzenia mobilne
  Projekt dla komputerów osobistych i urządzeń mobilnych: najpierw urządzenia mobilne
  Adaptery a zmiany
8. Wzorzec Dekorator
 Czym jest wzorzec Dekorator?
 Kiedy wykorzystywać wzorzec Dekorator
 Minimalistyczny przykład dekoratora
  Interfejs komponentu
  Interfejs dekoratora
  Konkretny komponent
  Konkretne dekoratory
  Klient
 Co z opakowywaniem?
  Opakowywanie prymitywów
  Klasy i funkcje opakowujące wbudowane w PHP
  Wzorce projektowe polegające na opakowywaniu
 Dekoratory z wieloma komponentami
  Wiele konkretnych komponentów
  Konkretne komponenty z wieloma stanami i wartościami
  Usługi randkowe dla programistów
 Interfejs użytkownika (UI) w HTML
  Klasa Client przekazująca dane z HTML
  Od nazwy zmiennej do instancji obiektu
  Dodawanie dekoracji
IV. Wzorce czynnościowe
9. Wzorzec Metoda Szablonowa
 Czym jest wzorzec Metoda Szablonowa?
 Kiedy wykorzystywać wzorzec Metoda Szablonowa
 Wykorzystanie wzorca Metoda Szablonowa z obrazami i podpisami: minimalistyczny przykład
  Klasa abstrakcyjna
  Klasa konkretna
 Klasa Client
 Zasada Hollywood
 Wykorzystanie Metody Szablonowej z innymi wzorcami projektowymi
  Zmniejszenie obowiązków klienta
  Uczestnicy wzorca Metoda Szablonowa
  Uczestnicy wzorca Metoda Fabrykująca
 Hak we wzorcu Metoda Szablonowa
  Ustawienie haka
  Implementacja haka
  Klasa Client i uruchomienie haka
 Mały, ale potężny wzorzec Metoda Szablonowa
10. Wzorzec Stan
 Czym jest wzorzec Stan?
 Kiedy korzystać ze wzorca Stan
 Maszyna stanowa
 Światło włączone i wyłączone: minimalistyczna implementacja wzorca
  Kontekst jest najważniejszy
  Stany
  Klasa Client wykonuje żądanie przez Context
 Dodawanie stanów
  Zmiana interfejsu
  Zmiana stanów
  Aktualizacja klasy Context
  Zaktualizowana klasa Client
 Nawigator: więcej wyborów i komórek
  Ustalenie szablonu stanów dla macierzy
  Przygotowanie interfejsu
  Kontekst
  Stany
  Klient wybiera ścieżkę
 Wzorzec Stan a PHP
V. MySQL i wzorce projektowe PHP
11. Uniwersalna klasa połączeniowa i wykorzystanie wzorca Proxy dla bezpieczeństwa
 Prosty interfejs i klasa do połączeń MySQL
  Interfejs w ciąży
  Uniwersalna klasa połączeniowa MySQL i zmienne statyczne
  Czy zmienne globalne zawsze są złe?
  Prosty klient
 Proxy zabezpieczające proces logowania
  Stworzenie formularza rejestracji
  Implementacja proxy logowania
 Proxy i bezpieczeństwo w prawdziwym świecie
12. Elastyczny wzorzec projektowy Strategia
 Algorytmy enkapsulujące
  Różnica między wzorcami Strategia i Stan
  Żadnych poleceń warunkowych, proszę
  Rodzina algorytmów
 Minimalistyczny wzorzec Strategia
  Klasa Client i skrypty wyzwalające
  Klasa Context i interfejs strategii
  Konkretne strategie
 Rozszerzony wzorzec Strategia uwzględniający bezpieczeństwo danych i parametryzowane algorytmy
  Klasa pomocnicza odpowiedzialna za bezpieczeństwo danych
  Dodanie parametru do metody algorithm
  Tabela survey
  Moduły wprowadzania danych
  Klasa Client wzywa pomocy
  Drobna, ale ważna zmiana w klasie Context
  Konkretne strategie
 Elastyczny wzorzec Strategia
 Podaj dalej
13. Wzorzec projektowy Łańcuch Odpowiedzialności
 Łańcuch Odpowiedzialności w aplikacji pomocy technicznej
  Utworzenie i uzupełnienie tabeli odpowiedzi
  Łańcuch Odpowiedzialności pomocy technicznej
 Zautomatyzowany Łańcuch Odpowiedzialności i Metoda Fabrykująca
  Łańcuch Odpowiedzialności i żądania w oparciu o datę
  Dlaczego zmieniono funkcje operujące na datach: temporalna wieża Babel
  Metoda Fabrykująca wieńczy dzieło
 Łatwość aktualizacji
14. Budowa systemu CMS za pomocą wzorca Obserwator
 Wbudowane interfejsy Obserwatora
 Kiedy korzystać ze wzorca Obserwator
 Wykorzystanie SPL we wzorcu Obserwator
  SplSubject
  SplObserver
  SplObjectStorage
  Konkretny podmiot SPL
  Konkretny obserwator SPL
  Klient SPL
 Czyste PHP i wzorzec Obserwator
  Implementacja klas abstrakcyjnych Subject i ConcreteSubject
  Interfejs Observer i wiele konkretnych obserwatorów
  Klient
 Budowa prostego systemu CMS
  Infrastruktura programu
  Obserwator dla wielu urządzeń
 Myślenie obiektowe
Skorowidz
O autorze
DETALE TORRENTA:[ Pokaż/Ukryj ]

Podobne pliki
Ajax. Wzorce projektowe (2007, Helion) - Michael Mahemoff [PL] [pdf] [LIBGEN]
Ajax. Wzorce projektowe (2007, Helion) - Michael Mahemoff [PL] [pdf] [LIBGEN]
Projektowanie interfejsów. Sprawdzone wzorce projektowe (2012, Helion) - Jenifer Tidwell [PL] [pdf] [LIBGEN]
Projektowanie interfejsów. Sprawdzone wzorce projektowe (2012, Helion) - Jenifer Tidwell [PL] [pdf] [LIBGEN]
Java EE. Zaawansowane wzorce projektowe (2015, Helion) - Murat Yener, Alex Theedom [PL] [pdf] [LIBGEN]
Java EE. Zaawansowane wzorce projektowe (2015, Helion) - Murat Yener, Alex Theedom [PL] [pdf] [LIBGEN]
Inżynieria oprogramowania w ujęciu obiektowym. UML, wzorce projektowe i Java (2011, Helion) - Bernd Bruegge, Allen H. Dutoit [PL] [pdf] [LIBGEN]
Inżynieria oprogramowania w ujęciu obiektowym. UML, wzorce projektowe i Java (2011, Helion) - Bernd Bruegge, Allen H. Dutoit [PL] [pdf] [LIBGEN]
Wzorce projektowe (2017, Helion) - Eric Freeman, Elisabeth Freeman, Bert Bates, Kathy Sierra [Rusz głową!] [PL] [pdf] [LIBGEN]
Wzorce projektowe (2017, Helion) - Eric Freeman, Elisabeth Freeman, Bert Bates, Kathy Sierra [Rusz głową!] [PL] [pdf] [LIBGEN]
Wzorce projektowe. Rusz głową! (2017, Helion) - Eric Freeman, Elisabeth Freeman, Bert Bates, Kathy Sierra [PL] [PDF] [LIBGEN]
Wzorce projektowe. Rusz głową! (2017, Helion) - Eric Freeman, Elisabeth Freeman, Bert Bates, Kathy Sierra [PL] [PDF] [LIBGEN]
Ajax. Wzorce projektowe (2007) - Michael Mahemoff [PL] [PDF] [LIBGEN]
Ajax. Wzorce projektowe (2007) - Michael Mahemoff [PL] [PDF] [LIBGEN]
Java EE. Zaawansowane wzorce projektowe (2015) - Murat Yener, Alex Theedom [PL] [PDF] [LIBGEN]
Java EE. Zaawansowane wzorce projektowe (2015) - Murat Yener, Alex Theedom [PL] [PDF] [LIBGEN]

Komentarze

Brak komentarzy

Zaloguj się aby skomentować